lørdag 3. desember 2011

Jul ute (?), jul inne, jul i hjertet, jul i sinnet.....

Da er min andre eksamen over, og jeg er halvveis.
Jeg syns nesten det er litt kjedelig at det er 1 uke mellom hver, kunne godt tenkt meg å bare bli ferdig.
Men men... I mellomtiden belønner jeg meg selv med julepynting og kakebakst.

Glemte helt å fortelle om Thanksgivingen vår.
Det er jo litt artig, siden det ikke er så vanlig å feire her til lands.
Men, jeg tilhører en litt amerikanisert menighet, så da får vi det med oss.
Jeg tok med Broccolisalad, noe jeg aldri har smakt og aldri har lagd før.
Men, jeg syns faktisk den var veldig god, selv om det var dressing i den.. (det spiser jeg aldri!)
Baconterninger, rødløk, solsikkekjerner, rosiner og broccoli, med en creme fraiche-epleeddik-dressing.
Både maten og feiringen var helt super.
Det var muligens litt søtere mat enn deg jeg er vandt med, men spennende er det jo.
Broccolisalad i den store glasskålen.
Det grønne er faktisk ikke ringere enn:
smeltet pistasjis med marshmellows i... Jess, søtt og godt.. eller, mest bare søtt..
Dette brukes på samme måte som vi bruker tyttebær ble det meg fortalt... hmm...

I dag har vi prøvd å få litt julestemning i huset.. Eller, litt mer.. hehe..
Nissene har invadert kriker og kroker, og julemusikken har dundret.









Ellers har vi nettopp blitt ferdig med bordpynten til stua.
Siden mye av julepynten vår ble ødelagt av mugg, bestemte vi oss for å lage vår egen.
Så, vi kjøpte pepperkakehus på Ikea for 25,- og begynte på oppgaven.
(Det følgte faktisk med en Ikea-monteringsbrosjyre.. hehe..)

Sånn her går det forresten når man ber mannen om å skille eggeplommen og eggehviten..
 Alt havner på benken..
 Så gjøres det et forsøk på å putte alt tilbake i egget..
 Før man tilslutt innser at slaget er tapt..
 Så måtte jeg lage en ny ladning med cookies..



 Dinosaur-konkurranse..


 Christoffer sin moderne side
 Min "pompøse" side..

 Og en gris og en kylling selvfølgelig...

God julete helg alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar